Creative Danslessen

De kinderen krijgen de mogelijkheid om zelf de lessen vorm te geven, denk aan improvisatie rondes en eigen danspasjes bedenken

Wat houden de lessen in?

Vaak doet de docent eerst een danspas voor en dan is het de bedoeling dat de groep het exact na. Wanneer je alleen dit soort oefeningen doet kan je een verkeerde boodschap afgeven: het precies kopiëren van iemand anders. 

Bij deze lessen doen wij het helemaal anders! De kinderen leren van de docent, elkaar en vooral van zichzelf. Dit doen wij door de creativiteit, ruimtelijk inzicht en muzikaliteit te stimuleren.  

Zo pakken wij de lessen aan!

Als dansdocent ben je ook deels verantwoordelijk voor mentale groei van kinderen, denk aan zelfvertrouwen, laten zien van emotie, jezelf kunnen zijn, creativiteit en ruimtelijk inzicht. Door deze oefeningen willen wij dit bereiken! 

 

Improvisatie rondes

De kinderen staan in een kring en mogen om de beurt en pasje bedenken, daarna doet iedereen het pasje na en zo gaan we de kring rond. Op deze manier leren de kinderen ook van elkaar. 

Met een object dansen

Hoe kan je een lint, hoepel of bal gebruiken in je dans. De muziek gaat aan en de kinderen mogen vrij bewegen door de ruimte 

Spiegeldans

In tweetallen mogen de kinderen danspasjes bedenken en uitvoeren. Vaak in combinatie met het laten zien van een bepaalde emotie.  

Eigen dans bedenken

In een groepje je eigen dans bedenken! Zo leren de kinderen samenwerken en aan het einde mogen de kinderen de danspassen laten zien aan de klas. 

Reviews

4/5
Mijn dochters vinden deze lessen heel erg leuk! Ze komen altijd enthousiast thuis en merk dat ze veel plezier hebben in het dansen.
Claudia
5/5
Mijn zoon voelt zich hier helemaal op zijn plek! Hij leert veel leuke dansjes en kan zijn energie en creativiteit kwijt. Aardige dansdocent.
Laura

Een impressie